piątek, 25 marca 2011

Zabawy paluszkowe

          

„… czego nie pamiętają ręce i nogi,
                              nie pamięta również głowa…”
Urszula Tucholska


Zapewne większość osób pamięta zabawy z mamą czy babcią „Sroczka kaszkę warzyła” czy „Idzie kominiarz po drabinie”. Są to proste zabawy zwane paluszkowymi. Znane od wielu pokoleń, przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Podczas zabawy paluszkowej mówimy tekst rymowanki i nie tylko pokazujemy dziecku ruchy, ale wykonujemy je razem z nim, dotykając jego paluszków, ręki, szyi. Te proste rymowanki, wzmocnione intonacją, poparte gestem i dotykiem przyciągają uwagę dziecka oraz są źródłem radości.


Przykłady zabaw zdjęcia z książki R.Sąsiadek, „Zabawy paluszkowe”




4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całą pewnością jeśli chodzi o same zabawy w przedszkolu to są one niezwykle ważne jeśli mówimy o rozwoju dziecka. Właśnie dlatego ja zapisałem mojego maluszka do przedszkola http://przedszkole.warszawa.pl/ gdzie bardzo fajnie się rozwija.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy jeszcze chodzi o samą zabawę naszych dzieci to myślę, że zdecydowana większość z nich bardzo lubi bawić się w piaskownicy. Fajnie właśnie jest mieć w niej specjalny piasek atestowany http://piasekatestowany.pl/ aby nasze maluchy bawiły się bezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabawa to nie wszystko. Warto zakupić też dla malucha akcesoria, które przydadzą mu się na co dzień. Takim artykułem może być na przykład lunchbox dla dzieci. Warto wiedzieć, że można zakupić takie gadżety online.

    OdpowiedzUsuń